Søk i denne bloggen

onsdag 1. februar 2012

Song for Eirabu av Kristine Tofte

Denne har jeg ikke lest. Jeg begynte såvidt, men ble distrahert. Nå kommer nummer to, men dessverre for forfatteren solgte bok en for lite til en skikkelig satsing. De fleste utgavene går til bibliotekene (der boken skal få det godt), så kun 2-300 utgaver forventes solgt. Dette har fått Ida Jacobsen giret på å få opp antall forhåndsbestillinger og vise forlaget at norsk fantasy, det vil vi ha!

Jeg liker sånt, og selv om jeg vanligvis vil oppfordre folk å låne bøkene sine gjør jeg her et unntak og oppfordrer til kjøp av denne.

Selv om få ting er så drepende for leselyst som å måtte lese en bok (tro meg, jeg vet godt hvordan det er etter to måneder med Kulturfondbøker og kun det) vil jeg oppfordre ungdommer som må lese nynorsk i skolen om å plukke opp denne. Så plutselig er kanskje ikke nynorsk så vanskelig dersom innholdet er bra?

Jeg skal ut å reise de neste to ukene, og nå er min reisebok funnet. Forvent skriveri om denne boken i slutten av måneden.

Bjørn Veen
Glad i norsk fantasy (Sagaen om det siste nattekriger er fremdeles høyt på listen av fanatsybøker lest og likt) og er nokså blind om det er nynorsk, bokmål eller engelsk jeg leser, så lenge det jeg leser er bra.

1 kommentar:

  1. Fantastisk oppfordring, Bjørn! Riktig god tur, kos deg med boken :)

    SvarSlett