Søk i denne bloggen

fredag 4. juli 2014

tXt-aksjonen 2014: Handling bak ordene

logo_!les_rød_KVADRATISKtXt-aksjonen er Foreningen !les sin leseaksjon for ungdomsskole. I år som i fjor står ungdommen selv for mesteparten av utvalget. Fjorårets best mottatte ungdomsbøker  av leserne til Uprisen – årets ungdomsbok.Og for sjette gang leser og omtaler jeg alle bøkene i aksjonen her på Ungdomsboka. Nytt i år er at de aller fleste av titlene, 10 av 13, er tilgjengelige som ebøker i ebokbib. Du finner de nye nettsidene med alle utdragene fra bøkene her: http://txt.no/

katakombe
Katakombens hemmelighet av Tom Egeland. Aschehoug 2013

Easy
Easy av Tammara Webber. Cappelen Damm 2013

den onde arven
Den onde arven av Thomas Enger. Gyldendal 2013

the rise and fall
The Rise and Fall of Gøran Trovåg av Gaute Sortland. Samlaget 2013


det er her jeg
Det er her jeg skal være av Hilde Hylleskaar. Gyldendal 2013

død manns kiste
Død manns kiste av Johan B. Mjønes. Aschehoug 2013

så vakker du er
Så vakker du er av Brynjulf Jung Tjønn. Cappelen Damm 2013


odinsbarn
Odinsbarn av Siri Pettersen. Gyldendal 2013


Goliat
Goliat av Tom Gauld. Minuskel 2013

May Lenda
May Lenda av Marte Aune. Publica 2013


Boy Nobody
Boy Nobody av Allen Zadoff. Schibsted 2014
Svarte-Mathilda
Svarte-Mathilda III av Tor Arve Røssland. Samlaget 2013

Alt jeg sier er sant
Alt jeg sier er sant av Lisa Bjärbo. Cappelen Damm 2013

tims
Tims tragedie av Elizabeth LaBan. Cappelen Damm 2014

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar