Søk i denne bloggen

mandag 2. februar 2015

Mobilmelding fra Helvete

Jeg fikk en SMS fra Helvete fredag ettermiddag. Jeg stokk skikkelig av den. Meldingen begynte med en bønn om hjelp. Hvem var dette? Hva hadde skjedd? I løpet av fredagen og lørdagen kom det flere meldinger med skildring av dette virkelig varme stedet der sjeler ble pint i all æve. Etter hvert kom det også fram hvem avsenderen var, en kjent skikkelse, han har virkelig levd, men er mer kjent fra filmer og bøker. Lørdag kveld var det slutt, mobilen var funnet og det ble slutt på SMS-ene fra Helvete.

Fredag formiddag takket jeg til å få tilsendt en SMS-novelle. Den var kalt Helvete og var skrevet av den danske forfatteren Kenneth Bøgh Andersen. Den foregikk i hans univers fra serien Den store djevelkrigen, en serie jeg ikke har lest. Jeg tror jeg hadde satt større pris på novella om jeg hadde lest bøkene. Men det var en kul måte å lese, å få fortalt en historie på meldinger som ble sendt ut med noen timers mellomrom. Spennden å gå å vente på å få lese hva som skjedde videre.

Synes du det hørtes spennende ut? Det er ingen gode lånemuligheter på SMS-noveller, så de må kjøpes her: http://smspress.no/. De forklarer det hele selv godt her: http://smspress.no/om-smspress/

Jeg hørte om dette og fikk tilbudet om en gratis novelle gjennom Nordisk barnebokskonferanse i Stavanger 2. - 4. februar

Bjørn Veen
Gjesdal folkebibliotek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar