Søk i denne bloggen

fredag 16. april 2021

Nordlys 4: Trollriket av Malin Falch

Det er helt fabelaktig! Jeg har lest bind fire av Nordlys: Trollriket, og jeg blir helt, unnskyld ordspillet, trollbundet av den stemningen Falch tryller fram med tegningene.


Det er litt av en reise Sonja har hatt fra hjemme i Norge til denne mystiske øya. Hun vært i skogen med Espen og guttene, sett vikingene i sine landsbyer og fjellfolket på vidden. I denne fjerde boka skal hun redde sin onkel, han er fanget i trollriket. For å komme seg inn treffer de en ny hjelpe. Hun er herlig selvsentrert og spiller sitt spill med sine mål. Det vil bli avslørt hemmeligheter, litt og litt blir sløret lettet over hvorfor det er ufred på øya. Hvor går veien videre?  

Det går litt fort i svingene i fortellingen, det er ikke alltid jeg henger helt med. Men jeg tilgir alt når det blir så stemningsfullt som dette. Den beste delene av historien til nå!

Jeg tenker at jeg må lese de tre første om igjen. Litt for jeg ikke husker alt som har skjedd (Jeg begynte på historien når den kun var på nett), men mest for jeg hadde glemt hvor godt jeg likte tegningene.

Jeg fikk denne tilsendt av Egmont. Tusen takk, det lånes mye tegneserier for tiden.

Bjørn Veen

Gjesdal folkebibliotek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar