Søk i denne bloggen

torsdag 2. april 2009

Audrey, vent!


Audrey, vent! Av Robin Benway

Det er laget mange sanger om når kjærlighet tar slutt. Har du noensinne lurt på hvem de er, de som et blir sunget om? De som gjorde det slutt, forsvant ut av livet til musikeren, men ble foreviget i en sang?

Her er historien om en av dem, en jente som heter Audrey. Hun dumper kjæresten Evan som synger i bandet The Do-Gooders. Han lager en låt kalt "Audrey, vent!", og den er bra, den er veldig bra.

Her er sangteksten, hentet fra en konkurranse her
First verse:
You said your piece and now I've got to say mine
I had you and you strung me out on the line
We said we loved and it was a lie
I touched your hair and watched you die
You crucified my heart, took every part, and hung them out to dry
'Its all good' you always say
But save it for another day
Cause now I'm watching you walk away

Chorus:
Audrey Wait
Audrey Wait
You walked out the door and I want you to see me slam it shut
Audrey Wait
Audrey Wait
You can say all you want but I want you to know that this is the cruelest cut

Boken er gjennomsyret av musikk, hvert kapittel innledes med en strofe fra en sang, og forfatteren har til og med satt sammen et mixtape med sanger nevnt i boken, den finnes på nettsiden til boken: http://www.audreywait.com/soundtrack.html

Les om hvordan det er å tilfeldigvis bli dratt inn i et mediesirkus uten like. Jeg er jammen glad det ikke er meg og jeg tipper eksen til Grand Prix deltager Alexander Rybak kunne tenkt seg å ha lest denne før han vant Grand Prix.

Skrevet av: Bjørn Veen. Gjesdal folkebibliotek

1 kommentar:

  1. Eg leser boka, og synes at den er ganske bra. Det er gøyt å lese den nå som eg har kommet lengre inn i boka. :)

    SvarSlett