Søk i denne bloggen

torsdag 3. desember 2009

Tepper av Craig Thompson


En vakker kjærlighetshistorie om å finne og miste sin første kjærlighet. Dette er en tegneserieroman som viser de som ikke leser ”sånt” hvor flott det kan være når tekst og bilde samarbeider.


Tegneserieromanen er delvis biografisk, jeg-personen vokser opp sammen med sin bror i en religiøs familie. Han tenker på å bli prest og på kirkeleir møter han Raina. Den vare og vakre skildringen av disse to sin forelskelse er noe av det flotteste jeg har lest (og sett) om kjærlighet.


Jeg tror denne traff meg ekstra godt på grunn av tidsperioden den er satt, tidlig nittitall. Kjente meg igjen som ung mann og kjente igjen tidsånden. Men kjærlighet er noe som alltid er aktuelt, og denne historien forteller det så nydelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar